http://www.facebook.com/pages/Lykaia/139998989352677#

[…upon an
ancient threat of cannibalism and the possibility of a werewolf transformation for the epheboi (adolescent males) who were the
participants]
Συνεχίζει μεταφράζοντας δυτικότροπα και απλοϊκά το
προσωνύμιο ''λύκαιος'' προσδίδοντάς του χαρακτηριστικά λυκανθρώπου
[The
epithet Lykaios ("wolf-Zeus") is assumed by Zeus only in connection with the Lykaia, which was
the main Arcadian festival…]
αγνοώντας πως η ρίζα –λυκ σημαίνει φως, εξ’ ου και Λυκόσουρα
(λυκός ορώ = βλέπω το φως της αυγής), γι αυτό άλλωστε και Λύκεια ονομάζονται τα
σχολεία μας σήμερα λόγω της σχέσης τους με το φως της παιδείας και όχι επειδή
εκπαιδεύουν …λύκους ! Για όνομα !
[Λεξικό : Τεγόπουλος - Φυτράκης]
Παρότι συνεχίζει και παραδέχεται πως η σύγχρονη αρχαιολογική
σκαπάνη δεν εντόπισε ίχνη ανθρωποθυσιών
[Modern
archaeologists have found no trace of human remains among the
sacrificial detritus, but recent discoveries at the mountain-top ash-heap altar
that Pausanias saw but was reluctant to pry into, reveal that it was much older
than the Classical Greeks themselves realised.]
παραπέμπει με τρόπο στην παλαιότητα της αναφοράς, ώστε να
παραμείνει η εντύπωση του βάρβαρου έθους.
Επίσης τους πληροφορούμε πως το Άβατον ήταν τέτοιο, όπως κάθε
τόπος τέλεσης μυστηρίων ή ιερουργίας στην αρχαιότητα και όχι τόπος με αρνητική
ενέργεια όπως εικάζεται λόγω ανθρωποθυσιών.
Σημειώνεται δε πως εδώ στο Άβατον ο λύκαιος βασιλιάς
(λιογέννητος) προσευχόταν απευθυνόμενος στο θεό ήλιο (ηλιολατρεία) και η
προσευχή του παραμένει μέχρι σήμερα αποτυπωμένη στο ελληνικό Άλφάβητο
http://kamararc.blogspot.gr/2011/10/blog-post_1324.html
Εν τέλει και αναφορικά με το μύθο οι περιπτώσεις εξορίας του
λυκάονα κλπ συμβολίζουν την ζωώδη κατάσταση που ζούσε όποιος εξοριζόταν εκτός
κοινωνίας και πόλης για να τονιστεί η σημασία των τελευταίων, οι οποίες
σημειωτέον τότε άρχισαν να υφίστανται ως οργανωμένες συμβιώσεις ανθρώπων δίνοντας τέλος στη νομαδική μετακίνηση του τροφοσυλλέκτη ή κυνηγού
αρχανθρώπου.
Παράλληλα ο μύθος της επίσκεψης του Δία στον Λυκάονα
σηματοδοτεί το πέρασμα στην (Δίαια) ιστορική εποχή από την μυθολογική (Κρόνια –
από το Χρόνο που ρέει (εξ ου και Ρέα) προς τα πίσω αχαρτογράφητος και μυθώδης
και υπό αυτή την έννοια ο Κρόνος έτρωγε τα παιδιά του).
Και σήμερα ο Χρόνος αδιαφορεί για το ασήμαντο και το κίβδηλο
και εξακολουθεί να το ''τρώει'' απλά αγνοώντας το ιστορικά...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου